divendres, 4 de maig del 2012

BACALLÀ AMB PATATES


Encara que hagi passat l'època de la quaresma, a la taula de casa nostra el bacallà és molt ben rebut durant tot l'any, i si va acompanyat d'unes patates confitades, fem reverències al plat abans d'agafar la forquilla!

Ingredients:

8 trossos de bacallà dessalat
8 patates mitjanes
1 ceba grossa
4 grans d'all
un bitxo
una cullerada de pebre vermell dolç
farina de cigró
sal i oli

Enfarinem els trossos de bacallà i els fregim en una cassola amb oli, que quedin ben rossos. Els traiem i els reservem.
En el mateix oli, hi sofregim la ceba tallada ben petita. Quan comenci a quedar rosseta, hi afegim el bitxo i els grans d'all tallats a làmines. Tot seguit, hi incorporarem les patates tallades a trossos. Hi posem el pebre vermell i ho remenem contínuament.
Tot seguit, hi aboquem una mica d'aigua, que les patates quedin cobertes i ho deixem coure a foc mitjà fins que gairebé siguin cuites, una mitja horeta aproximadament.
Finalment, hi incorporem el bacallà i ho deixem tot plegat uns cinc minuts més.

Aquesta és una recepta deliciosa que he trobat al llibre de les cuineres de Sils, un llibre que s'ha d'anar repassant constantment, perquè sempre s'hi descobreixen receptes tan senzilles com sorprenents!

21 comentaris:

  1. Un plato delicioso, el bacalao me encanta. Yo hago un guiso muy parecido.
    Besos

    ResponElimina
  2. Exquisito, otro opción rica para probar.

    Petons

    ResponElimina
  3. Hola M.Àngels!!!
    Ostres, jo tinc aquest llibre i saps que tampoc m'havia fixat en aquesta recepta? I és ben senzill de fer, i ben bona i saludable.
    En prenc nota per no oblidar-la.
    Bon cap de setmana!!!

    ResponElimina
  4. Una recepta que no s'ha de perdre, té molt bon aspecte tant el bacallà com les patates.
    Petons.

    ResponElimina
  5. delicios plat de bacallà!!! fa temps que no en menjo i ara tinc monoo!! jejej petons

    ResponElimina
  6. A casa passa igual! Un platet de bacallà i tots aplaudint! Petons

    ResponElimina
  7. Ummm una recepta boníssima i molt fàcil, m'encanta!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  8. Uhmmm!!! M'encanta el bacallà guisat!!! Deliciós!!
    Petonets

    ResponElimina
  9. Quin platet més bo,aquest bacallà em crida noia!, es veu tan sucoset!...una abraçada.

    ResponElimina
  10. Ufff, si ho veu el meu pare!! Deu ser un dels seus plats preferits!! (i a mi també m'encanta :) )

    ResponElimina
  11. Jo també faria reverències. El bacallà amb patates només bullit ja m'encanta.
    Me la guardo!

    ResponElimina
  12. Una recepta tradicional i exquisida! Té una pinta deliciosa

    Avui a ESfruita.com, la botiga online de fruita i verdura de qualitat, us portem un còctel de gambes fet amb l’alvocat que acaba d’arribar a ESfruita. Us convidem a entrar-hi i a dir-hi la vostra!

    www.esfruita.com/assessorem/coctel-de-gambes-amb-alvocat

    ResponElimina
  13. Un guiso de categoria,en casa tambien nos encanta el bacalao,cuando lo preparo nunca hay quejas.
    Bessets.

    ResponElimina
  14. A casa, el bacallà també el fem tot l'any. I amb patates, que bo.
    Nani

    ResponElimina
  15. Hi ha res millor que un bon plat de bacallà amb patates? a casa hi afegim ou dur, i ja és la bomba!
    petonets

    ResponElimina
  16. Delicioso, no sabes como me apetece.Un saludo

    ResponElimina
  17. Hola guapa tu

    no saps pas a casa el que ens agraden aquest ingredients, faig bacallà tot l´any, i la feliços que estan

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  18. aquesta me l'apunto! m'agrada moltissim el bacallà!!

    ResponElimina
  19. juer, no es poden mirar aquestes fotos abans de dinar !!...quinta pinta !!!

    ResponElimina