dissabte, 17 de març del 2012

BRIOIXOS FARCITS DE XOCOLATA

A casa ningú no es pot resistir a uns brioixos com aquests. Quan els obres per la meitat surt una llengua de xocolata que et convida a clavar-hi una queixalada instantània!

Aquests "bollycaos" casolans els vaig descobrir al bloc Las cosas de Ana i des d'aleshores s'han convertit en un clàssic a l'hora de berenar!








Ingredients:

220 ml de llet
1 ou sencer
60 ml d'oli
80 g de sucre
un pols de sal
un raig de suc de llimona
500 g de farina
25 g de llevat fresc
100 g de perles de xocolata negra o nocilla

Es posen els ingredients a la cubeta de la panificadora seguint l'ordre indicat excepte la xocolata.  Es connecta el programa 11 (el que amassa i lleva). Es para després de 30 minuts. Es deixa llevar la massa dins la mateixa cubeta durant una horeta més.
A continuació, es disposa la massa sobre una superfície lleugerament enfarinada i es divideix en trossos de 60 g aproximadament cadascun.
S'estiren les peces amb el corró i s'hi posa un grapadet de perles de xocolata o una cullerada de nocilla al bell mig de cada part. S'emboliquen bé i es tanquen per les dues puntes. 
Es van col·locant sobre una safata de forn folrada amb paper sulfuritzat i es deixen llevar 15 minuts més.
Es couen a 200º durant 10-15 minuts tot vigilant que no es cremin per sobre. 
Tan bon punt surten del forn, es pinten amb llet perquè agafin brillantor.



34 comentaris:

  1. Oh, qunia passada, m'encanta la foto amb la xocolata per dins! Els brioixos són deliciosos, llàstima que a mà costin tan de fer... El millor berenar del món! ;)

    ResponElimina
  2. Jo vull venir a berenar a casa teva!!!!!!!!!
    Fantàstics, ole, ole i oooooooole!!
    petonets

    ResponElimina
  3. ha veure que surt! perque els teus són una passada!

    ResponElimina
  4. Irresistibles!!! Amb aquest farcit de xocolata no m'estranya que sigui el berenar preferit de casa vostra! Petons

    ResponElimina
  5. 'han quedat molt esponjós i molt be.
    A reveure.
    Ramon

    ResponElimina
  6. Que bons !!!!!!!!! ......ara mateix n'agafaria un parell per berenar .....ay si els veuen els meus fills ..........
    Petons

    ResponElimina
  7. No m'estranya q no es puguin resistir. Jo me n'emporto un parell per berenar....
    Ptns

    ResponElimina
  8. Menuda diferencia con los "bollycaos" industriales!!! Que ricos deben estar!!!
    Un petó

    ResponElimina
  9. Me encanta la masa del brioche y con chocolate más, se ven deliciosos.
    Besos

    ResponElimina
  10. A casa el brioix "vola" i si ja es amb chips de xocolata molt millor, m´ha cridat l´atenció el raig de llimona jo sempre fico naranja, ho probaré així algún cop.... copio la recepta!!!! petons,

    ResponElimina
  11. Nena, mira que acabo de sopar però ara mateix li faria una queixalada a la pantalla!!! Brutals!!!
    Bona nit, guapa!

    ResponElimina
  12. Que ganitas tengo de hacerlos pero más de comérmelos. Que buena pinta tienen.

    Besos.

    ResponElimina
  13. ils sont trop gourmand avec leur cœur bien chocolaté, j'adore
    bonne journée

    ResponElimina
  14. Jo el brioix el trobo un pèl dolç, però farcit així ja me'n pots fer 1/2 dotzena!

    ResponElimina
  15. També m'agrada molt el brioix, amb xocolata, amb melmelada... ideals per a esmorzar, berenar! tan quedat molt bonics!!

    ResponElimina
  16. Quina bona pinta que fan! Tanmateix, hem pogut observar que vas fer uns brioixos de poma i avellana que amb aquests sí que no ens podríem resistir a ESfruita. No som ni de dolç ni de salat, som de fruita i verdura.

    Avui, de fet, acabem de penjar el clandari de fruita i el de verdura al blñoc d'Esfruita perquè puguis conèixer quina és la millor temporada per comprar les fruites i verdures que pots trobar a esfruita.com

    www.esfruita.com/assessorem/calendari-de-verdura
    www.esfruita.com/assessorem/calendari-de-fruita

    Us recordem que si feu clic a "m'agrada" a la pàgina de Facebook d'ESfruita, aconseguireu un 25€ de descompte en la primera compra. A què esperes?

    facebook.com/Esfruita

    ResponElimina
  17. Ostres, ostres... això és de vici total! Fan un goig... Petons

    ResponElimina
  18. Una molt bona idea, agafes un brioix i ja no tas de preocupar de la xocolata
    Petons

    ResponElimina
  19. Se ven deliciosos, y recien salidos del horno, no quiero ni pensar........

    Besos.

    ResponElimina
  20. Mmmm!!!!!que bons!!!m'encanta aquesta idea! jo faig brioix sovint, i sovint li poso perles de xocolata per tota la massa, però no he provat mai de fer-lo tipus bollycao...segur que tindria un èxit espectacular!!!Hauré de provar-ho i ja et diré com queda! Si em queden bé, segur que els podràs trobar publicats al blog que acabo d'iniciar:

    cuinaigaudeix.blogspot.com

    et convido a fer-hi un tomb!!!

    ResponElimina
  21. oooooooohhhhhhhh por favorrrr que buenos!!! babeando a chorrete limpio estoy! ese relleno me ha quitado el sentido. Los brioches me encantan y me parecen tan facilitos de hacer...
    Una ricura que ya tengo anotada, gracias.
    Muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ResponElimina
  22. Aquests "bollicaos" sí que són 100 per 100 saludables!

    ResponElimina
  23. D´aquests els meus fills, s´en mengen uns quants!!! MUaks

    ResponElimina
  24. Riu-te'n dels bollicaos! Això sí que és un bon brioix de xocolata!!!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  25. No m'estranya que no en quedin ara mateix me'n menjaría un jajjaj
    Gràcies x compartir amb el teu permís m'emporto la recepta!!

    ResponElimina
  26. Que ricos, hace siglos que no me como un bollicao y ahora al verlos caseros me están apeteciendo que no veas.

    Bicos

    ResponElimina
  27. Soc fan d'aquests brioix!!! Quina pinta!!! Arrivo a temps per catar una mica??? Me da que no!! Petons

    ResponElimina
  28. Ostres quina sorpresa! T'acabo de descobrir rondant per la blogesfera i em trobo amb aquests brioixos de xocolata...quina pintassa!
    Et segueixo i em quedo una estona xafardejant!!!

    ResponElimina
  29. Uns bruixets deliciosos! quina bona pinta que fan amb el xocolata sortint!
    Ptonets!!

    ResponElimina
  30. quina meravella de brioxos, tenen molt bona pinta, a més amb la super llengua de xocolata no tin cap dubte de que han de ser deliciosos, llàstima que no tingui panificadora per poder-los fer!
    petons

    ResponElimina
  31. Aixo no es un brioix...

    Es tot un homenatge per berenar!! jejeje

    Tinc gana...

    Petons

    ResponElimina
  32. Buff !! Els he fet i estan boníssims !!! Felicitats pel teu blog !

    ResponElimina